Search This Blog

Thursday, July 14, 2011

Duhai Malam Bertemankan Bulan & Bintang


Dimana ada bulan disitu ada bintang
Tetapi walaupun bulan tiada bintang tetap ada
Menyinari malam yang kelam
Kerdipannya membuatkan kita tenang


Merenung bintang kadang2 mengingatkan kita pada sesuatu
Ciptaan Tuhan Yang Maha Esa
Cantik dipandang
Kenangan silam menggamit sanubari
Yang pahit ditelan dan dijadikan tauladan
Yang gembira dinanti-nantikan pada masa hadapan


Sesuatu yang belum pasti
Sebuah masa depan
Kita hanya merancang
Bertawakal, berdoa akan sebuah kebahagiaan akan datang
Menanti dengan penuh kesabaran
Moga kesabaran membuahkan sebuah keberkatan

Duhai malam yang kesunyian
Tanpamu kusepi bersamamu ku happi

5 comments:

  1. indah bahasa itu, semuga segalanya bakal indah buatmu sahabat tersayang...amin

    ReplyDelete
  2. helaintus : biasa2 ja tetiba je idea mai
    gadis biasa amin..bila nk buka pose sama2 ni??

    ReplyDelete
  3. set masa la...bila2 pon xpa...tapi kalau aku x sihat dan ade hal x leh elak, aku mntak maaf k?..
    tp apa2 roger lu..bg tarikh awai sikit nak tgk jadual...

    haha mcm kena bookong ja no..haha gila! bz manjang no aku ni...cemuih na diklin!

    tp sory la aku mmg bz sikit la diklin..
    apa2pon aku cuba la join, sb ni mybe last utk buka puasa kita....haha..???

    ReplyDelete
  4. huhu rasa masa bulan poce cepat berlalu..rs cm pendek je huhu jap dah nk raya...rsa cm xsempat je nk buka poce huhuhu..xpa raya mai umah na..nk wat cmne bz xleh kata apa senyum ja :)

    ReplyDelete